Fysio Fitness

Fysiofitness = gezond bewegen

Bewegen lijkt vanzelfsprekend. Alleen… het gaat lang niet altijd vanzelf. Dat wordt goed voelbaar bij een blessure, gezondheidsklachten of klachten die ontstaan bij het ouder worden. Om u te helpen gezond te blijven door te bewegen én gezond te bewegen bieden wij Fysiofitness: verantwoorde fitness met professionele begeleiding door een fysiotherapeut.

Bij onze Fysiofitness werkt u één of twee uur per week aan spierkracht, een goede houding en een goede algehele conditie. Dankzij de persoonlijke begeleiding, de prettige, lichte oefenruimte en een individueel oefenprogramma, weet u zeker dat u op een verantwoorde manier bezig bent. De groepen bestaan uit maximaal 10 deelnemers die qua beweegprogramma bij elkaar passen. Iedere groep oefent op een vast tijdstip.

Fysiofitness is er voor:
– Iedereen vanaf 18 jaar die gezond wil bewegen. Wij hebben speciale groepen voor 55-plussers.
– Iedereen met klachten (bijvoorbeeld rug, knie, nek, schouder of andere gewrichten) die na een revalidatieperiode of (fysiotherapeutische) behandeling functioneel wil doortrainen.
– (Top)sporters die willen revalideren of hun niveau willen verhogen.
– Mensen die sportieve ondersteuning willen bij het afslanken.
– Mensen die willen sporten ondanks specifieke aandoeningen zoals astma, COPD, hart- en vaatziekten, burn-out, bekkeninstabiliteit, chronische pijn, hernia, fibromyalgie, CANS/RSI, reuma, osteoporose, suikerziekte, whiplash, enzovoort.

Meedoen?
Wie besluit om Fysiofitness te doen, krijgt eerst een individuele intake. Die duurt maximaal een uur. De intake bestaat uit een gesprek over uw fitheidsdoel, uw eventuele klachten en medicatie en uit een fitheidstest. Op basis van de intake stelt de fysiotherapeut in overleg met u een oefenprogramma samen. Dat programma leggen wij vast op uw Fysiofitness-pas. De pas zorgt dat de apparatuur altijd precies is ingesteld op úw beweegprogramma. Na de intake wordt bekeken wanneer u kunt starten.